Vi er i gang med at bygge en strækning der hedder Nykøbing F (opstillingsbanegård), Orehoved, Vordingborg (med sidebane til Bandholm havn), Gl. Taastrup, Brøndbyøster, Østerport + Frihavnen station, Helsingør. På den Københavnske by strækning vil vi også køre med S-tog.
Vi har lagt strækningen Nykøbing F (opstillingsbanegården) – Orehoved – Vordingborg – Taastrup – midlertidig opstillingsbanegård. Næste fase er bygningen af Brøndbyøster station og strækningen mellem den og Taastrup. Derefter følger Østerport og Frihavnen stationer.
Vi er temmelig ambitiøse omkring at bygge så realistisk som muligt, dog med modifikationer af pladshensyn. Men vi er ikke “nittetællere”.
Vi bygger i to-skinne og bruger fleksible spor fra Peco (code 100, dog code 75 på en eventuel privatbanen), og har med jævne mellemrum indsat Fleischmanns udligningsskinner, for at undgå solkurver. For at sikre en stabil strømforsyning af anlægget, har vi lagt to kraftige kobberledninger langs alle spor i deres fulde længde, og hver eneste skinne er forbundet til disse. Det giver en rigtig god og stabil forsyning.
Til styring af lokomotiverne bliver brugt digitalcentralen DR5000 fra Digikeijs, samt Lenz LH100 håndkontroller. Mens vi bruger en DiCoStation fra Littfinski DatenTechnik til at styre sporskifter og signaler. DiCoStationen er tilsluttet en PC, med software programmet MKH Railway Commander, som forbinder input (S88) fra kontrolpulten til styring af sporskifter og signaler.
På strækningen mellem Taastrup og Orehoved, er vi i gang med at bygge landskab. På flere delstrækninger er vi allerede færdige med landskabet.
Klubben ejer det faste materiel og medlemmerne det kørende, som vi medbringer og mærker op.